Сви знате да се већ годинама уназад Светосавска повеља додељује ученицима који су се уздвојили својим трудом, радом, али и свеукупним понашањем током школовања. Оно што не знате, а желимо да вам кажемо, је да су приликом предлагања ученика за носиоца овог признања, сви учитељи и наставници у глави имали имали само једно име и једно дете. Стога вам данас са поносом представљамо нашег Дарија Шпирића.
Дарио је ученик одељења 8-3, који се током ево скоро осам година школовања у нашој школи издвојио већ од првог разреда својом способношћу да схвати и најтеже захтеве. Упоредо са знањем које је непрестано показивао и проширивао, Дарио је на све који га познају оставио и утисак скромног и лепо васпитаног младог човека. Подједнако успешан и у друштвеним и у природним наукама некако лагано је извршавао све школске обавезе, учествовао на бројним такмичењима (неретко на више такмичења у истом дану) и са истих се враћао са освојеним највишим одличјима. Пре него што у наставку прочитате шта је све Дарио до сада постигао, морамо вам рећи да је Дарио омиљен и међу својим вршњацима захваљујући свом ведром духу и оданости. Морамо вам рећи и да сви ми који смо имали част да му предајемо и да га упознамо, знамо да смо имали велику срећу, јер ћемо једног дана с поносом моћи да кажемо да смо му били наставници.
Прочитајте сад нешто о његовим наградама и знаћете и сами зашто овако пишемо:
6. разред:
* физика - општинско такмичење (1. место)
* физика - окружно такмичење (1. место)
* физика - републичко такмичење (4. место)
* математика - општинско такмичење (1.место)
* српски језик - општинско такмичење (2.место)
* српски језик - окружно такмичење (2.место)
"Свако дете има право да се образује у школској средини, међу својим вршњацима, а у складу са својим могућностима и потребама"- порука је Тима за инклузивно образовање и пружање подршке ученицима ОШ "Душан Јерковић" из Руме. Да ли је посао овог тима лак-наравно да није, али је неопходан. Запослени у нашој школи се заиста труде да порука овог тима не буде само слово на папиру, већ стварност и свакодневица сваког детета које има потребу за подршком. У томе су најважније карике дете, родитељи, наставници и психолошко-педагошка служба школе. И онда кад се ове карике увежу на прави начин, ланац постаје нераскидив и дете се уз њега лако пење. Чланови овог тима су:
1. Сања Мандић-координаторка тима;
2. Наташа Станић, директорка школе;
3. Ђурђица Јовановић, наставница српског језика;
4. Марија Галечић, ућитељица,
5. Снежана Матић Олуић, психолог школе;
6. Николина Бошковић, педагог школе;
7. Софија Вадоц, наставница српског језика;
8. Мара Вукашиновић, наставница историје;
9. Никола Петровић, наставник географије;
10. Јелкица Славујевић, наставница биологије;
11. Љиљана орловић, наставница физичког васпитања;
12. Зора Љубишић, учитељица;
13. Жељана Мињин, наставница биологије.
Још један од важних тимова који ради у нашој школи је и Тим за безбедност ученика и запослених и заштиту школске имовине. Задатак овог тима је да осигура безбедан боравак најпре ученика, а затим и запослених у школи. Ово се постиже сталном бригом о исправности електричних, водоводних, санитарних, грејних и расхладних инсталација. Такође овај тим води рачуна и о исправности видео надзора, али и о детаљима о којима ретко ко размишља, а неопходни су за безбедност ученика и запослених као што су рецимо рукохвати на степеништима. Тим води рачуна и о исправности справа у фискултурној сали, али и о безбедности на школским теренима. Тим уско сарађује и са полицијском станицом у Руми, домом здравља, Школском управом Нови Сад и центром за социјални рад у Руми. У току часова техничко особље задужено је за праћење и евидентирање улазака трећих лица у школу, док су пре наставе и за време одмора за то задужени наставници школе.
Тим чине:
1.Душан Вуксан-координатор тима;
2. Наташа Станић, директорка школе;
3. Богдан Милојевић, секретар школе;
4. Младен Алексић, наставник информатике;
5. Живка Илић, учитељица;
6. Јасмина Рауш, учитељица;
7. Светлана Мишљановић, учитељица;
8. Весна Крстић, учитељица;
9. Саша Илић, домар школе;
10. Димитрије Бобоцки, представник родитеља;
11. Јана Васић, представник ученика.
С обзиром да се на безбедности увек може додатно радити постављено је сандуче на видном месту на уласку у школу у које сваки ученик може да убаци своје предлоге.
Претходна недеља је по препоруци Министарства просвете била тематска и колектив школе се усагласио да тема буде Моја школа је мој други дом-правила понашања. Сваки наставник је у складу са својим предметом заједно са својим ђацима обрађивао градиво тако да се ова идеја прожме кроз све сфере рада и размишљања. Није било једноставно, али заједнички рад и креативност ђака и наставника на крају је изнедрио радове који нашим ученицима служе на част. Кликом на слику погледајте само неке од идеја.
Поштовани родитељи и драги ученици,
У ОШ ,,Душан Јерковић" у Руми, редовно се састаје и ради на решавању текућих питања велики број тимова. Одлучили смо да вас у наредном периоду информишемо о сваком од њих, а све у циљу боље и успешније међусобне сарадње.
Први тим који ћемо вам представити биће Тим за заштиту ученика и запослених од насиља, дискриминације, злостављања и занемаривања. Овај тим броји 10 чланова и један је од најактивнијих у нашој школи. План рада Тима је посебан документ којим се планира рад Тима на остварењу заштите ученика и запослених од различитих облика насиља. Од изузетне је важности да ученике научимо да препознају све облике насиља, али и да их охрабримо да се уколико трпе неки вид насиља, дискриминације, злостављања или занемаривања или примете да неко њима близак има проблем обрате неком од чланова Тима за помоћ. Овај тим чине:
1. Снежана Кљајић- координатор Тима;
2. Наташа Станић- директорка школе;
3. Николина Бошковић- педагог школе;
4. Вишеслава Налчић- наставник;
5. Љиљана Орловић- наставник;
6. Бранка Марјанивић- учитељица;
7. Милица Ковачевић- учитељица;
8. Весна Крстић- учитељица;
9. Јелена Дешић- родитељ и
10. Марина Ковачевић- ученица.
Овом приликом постављамо линк за обуку родитеља на Националној платформи Чувам те, која има за циљ да оснажи родитеље у препознавању насиља и правовременом реаговању.